Sunday, October 22, 2006

THE EXPLOSIONS

The Explosions
(1965)
Met Fender
Showman
versterkers
en
Dynacord
Echo
installatie.



Ik ontving van "The Explosions" een vrij unieke foto voor het "GFC - archief". (zie boven) Als verzamelaar van oude foto's over gitaarbands uit de jaren 60, was ik hier bijzonder blij en enthousiast over. De foto dateert uit een periode, dat bands nog vol trots poseerden met hun apparatuur. Het bezit van Fender-apparatuur was nl. in die tijd (1965) nog geen algemeen goed.
Persoonlijk heb ik altijd veel bewondering voor The Explosions gehad. De prachtige gitaarsound van Ron de Valk (sologitarist) en ook het specifieke repertoire spraken mij zeer aan. Mede om genoemde redenen speel ik heden ten dage nog steeds een aantal instrumentals van deze Rotterdamse gitaargroep. (w.o. "Hollywood Express" en "Undecided" )