Tuesday, November 06, 2007

THE DREDGING TOWN STARS


THE DREDGING TOWN STARS


Deze foto uit 1963 wil ik jullie niet onthouden. Dit is toch een prachtige statiefoto ...... ! Deze gitaarband "The Dredging Town Stars" uit mijn woonplaats Sliedrecht, was de eerste band in mijn leven die ik "live" zag spelen. Als 11 jarige scholier zag ik deze jongens in de buitenlucht op een eenvoudig houten podium spelen. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Het was een zonnige koninginnedag in 1961 en ik hoorde de klanken al van ver. Het mooie echo-effekt op de sologitaar werd rijkelijk toegepast en ik was vanaf dat moment verkocht. Dat had ik nog nooit gezien en gehoord. Een ding stond toen vast : ik wilde ook gitarist worden ! Zij zijn onomstotelijk de aanleiding geweest voor het muzikale pad dat ik ging volgen. Daarom dank ik deze band voor de gevolgen (gitaarverslaving) in mijn leven.