Wednesday, November 16, 2011

NIEUW BOEK

Voor de geinteresseerde lezer laat ik , niet zonder trots, weten dat mijn 3de boek gereed is. Sneller dan verwacht is er na "Sliedrecht Bandstand" en "Geschreven Waarheden", nu dan "Souvenirs van het Gitarisme". Van mij kun je niet anders verwachten, dan dat het over "muziek" moet gaan. In dit boek: korte verhalen over mijn muzikale jeugd en het eerste bandje. Verder ervaringen en ontmoetingen, o.a. met Nederbluesheld Harry Muskee (Cuby), Boudewijn de Groot en Tommy Emmanuel. Middenin is een sectie met "gezegden" , die ik kreeg ingegeven tijdens de muziekbeoefening en zijn er markante uitspraken te vinden van een aantal persoonlijke favoriete muzikanten, w.o. Brian Locking en Chet Atkins. Tenslotte zijn in de laatste sectie ruim 50 unieke vintage-foto's te vinden van de oude Phonogram Studio in Hilversum, The Beat-Town Skifflers & The Jumping Jewels, waarvan de meeste afkomstig zijn uit een priveverzameling en veelal nooit eerder zijn gepubliceerd. Totaal 143 bladzijden en 84 foto's, waarvan 35 in kleur.
Gijs Lemmen