Monday, October 12, 2015

ZOMERPERIODE

Gedurende de (veelal) rustige zomerperiode groeide bij mij het besef dat het in eerste instantie toch wel prettig voelt om nu eens niet een optreden te doen. Vooral het thuis "muzikaal" bezig zijn is plezierig. Geen druk en geen moeten ..... ! In alle rust maakte ik nieuwe opnames, werkte nieuwe composities uit en ging lekker repeteren met enkele muzikale vrienden. Ik miste de optredens eigenlijk niet. Zou dat de leeftijd zijn ..... ?? Want als ik terugdenk aan het gesjouw met alle spullen, het opbouwen, het eigenlijke optreden, het afbreken erna en dan als laatste de lange autoritten terug naar huis (soms ook 's nachts), dan kreeg het thuis musiceren toch wel de voorkeur. Wat daarbij ook wel tegen gaat staan bij het optreden in bepaalde zalen, zijn de ongeinteresseerde mensen, die veelal met de rug naar het podium gekeerd staan en druk zijn met het "biertje" in de hand.

Toch duurde het hierboven omschreven gevoel niet zo lang, want na enkele maanden "rust" kwam toch weer de drive om naar buiten te treden. En dat moest ook wel omdat er afspraken waren gemaakt. Ik had intussen alweer de nodige voorbereidingen gedaan voor het komend seizoen. Verder deed ik na de zomer enkele solo optredens en was er de opening van het nieuwe seizoen in "De Cultuurschuur" in Monster, waar ik in duo-vorm met Ruud Wegman (harmonica) samenspeelde. En er was een CD presentatie van collega en klassiek gitariste Wilma Tangel. Jammer genoeg moest ik onze band "Lemmen & Co" thuis laten (heeft met financien te maken) , maar dat komt in het naseizoen wel weer goed. Tenslotte deed ik mee als lid van het trio "The Beat-Town Skifflers" in het Dordtse Dolhuys, alwaar Philip Elzerman een Zipps-afscheidsconcert deed na 50 jaar optredens. En dat was een gebeurtenis waar ik met genoegen op terugkijk.
We zijn weer klaar voor het najaarsseizoen ............. !!!!

Groet,
Gijs

THE BEAT-TOWN SKIFFLERS
V.l.n.r. Gijs Lemmen, Philip Elzerman & Jan Bek.